Mobilnost u Turskoj, provedba u praksi naučenog

Izvješće o sedmodnevnom boravku u Turskoj u okviru projekta Erasmus+ Uhvatimo znanje

Tijekom sedmodnevnog boravka u Istanbulu unutar Erasmus+ projekta, sudionici iz Hrvatske, Rumunjske i Turske prošli su kroz raznovrsne edukativne aktivnosti, uspostavili nova prijateljstva i razmijenili iskustva. Od tema kojima smo se bavili izdvajamo Upravljanje stresom.

Na našoj facebook stranici OIGŠ svakodnevno smo prenosili iskustva naših nastavnika, a na poveznici dolje možete pogledati detaljnije kako im je bilo u Turskoj. U nastavku prenosimo sažetak njihovih iskustava po danima:

“Naš boravak započeo je s pozdravnom prezentacijom domaćina i predstavljanjem programa za iduće dane. Cilj ove mobilnosti bila je međunarodna razmjena iskustava i kultura. Sudionici su se međusobno upoznavali kroz radionice i izrazili svoja očekivanja od ovog iskustva. Popodne smo istraživali rubne dijelove Istanbula.

Drugi dan obilježavala je proslava 100. godišnjice Republike Turske. Sudjelovali smo u sportskim aktivnostima na otoku Buyukada te naučili tradicionalne turske plesove. Prepoznali smo sličnosti i razlike među našim kulturama. Aktivnost “zamisli svoju školu u budućnosti” potaknula nas je na razmišljanje o obrazovnim potrebama učenika i nastavnika.

Tema trećeg dana bila je Upravljanje stresom. Razgovarali smo o izazovima koje nastavnici susreću i kako su se njihove uloge promijenile tijekom pandemije. Prepoznali smo važnost razvoja vještina za 21. stoljeće i svladavanje uzroka stresa. Naglasak je stavljen na važnost razvoja životnih vještina za konkurentnost na tržištu rada.

Četvrti dan posvetili smo razumijevanju STEM/STEAM/STREAM metode obrazovanja. Razmotrili smo razlike između tih metoda i njihove prednosti. Sudionici su planirali nastavni sat s naglaskom na međupredmetnoj povezanosti. Uočili smo važnost suradnje među nastavnicima i kako to olakšava rad.

Peti dan obuhvatio je aktivnosti za oslobađanje stresa. Sudionici su se upoznali s različitim tehnikama opuštanja i vježbama. Razgovarali smo o važnosti motivacije i podrške učenicima te o online alatima za bolje poučavanje i učenje. Proučavali smo metodu obrnute učionice (Flipped Classroom) i njen potencijal za poboljšanje obrazovanja.

Šesti dan bio je posvećen modernoj nastavi i primjeni tehnologije u obrazovanju. Razgovarali smo o prednostima nastave koja potiče učenike na motivaciju i aktivno sudjelovanje. Istaknuli smo važnost međupredmetne povezanosti i korištenja online alata za olakšavanje rada.

Posljednji dan obuhvatio je diskusiju o budućnosti obrazovanja i razmjeni iskustava. Sudionici su stekli nova znanja i vještine koje će im pomoći u radu sa što manje stresa i boljoj komunikaciji s učenicima. Dan je završio dodjelom certifikata i proslavom.

Sedmodnevni boravak u Istanbulu pružio nam je priliku za razmjenu iskustava i učenje novih metoda i tehnika u obrazovanju. Ova vrsta mobilnosti ključna je za unaprjeđenje rada nastavnika i obogaćivanje njihovog profesionalnog iskustva. Nadamo se budućoj suradnji s partnerima iz Rumunjske i Turske te primjeni stečenih znanja u našem radu s učenicima.

Ovo su naše objave na društvenim mrežama na Facebooku i TikToku:

1. dan objava na Facebooku

2. dan objava na Facebooku

3. dan objava na Facebooku

4. dan objava na Facebooku

5. dan objava na Facebooku

6. dan objava na Facebooku

7 .dan objava na Facebooku

Provedba naučenog u praksi

Po završetku mobilnosti kolege su najprije podijelile primjere dobre prakse sa svojim kolegama. Naime, u novouređenoj učionici Geodetske škole održan stručni skup za nastavnike naše škole na kojoj su prezentacije o provedenoj mobilnosti u Turskoj održali kolegice Ana Jerbić, Mirjana Bilić, Marina Soršak te kolega Ante Jurica. Tema ove mobilnosti bilo je Upravljanje stresom – primjeri dobre prakse. Koordinatorica Erasmus+ projekta Uhvatimo znanje u sklopu koje je održana i ova mobilnost, Silvia Vladić Vrban predstavila je rezultate provedenog anketnog upitnika Stres i izgaranje kod nastavnika.

Analiza rezultata ankete o radnom okruženju i dobrobiti zaposlenika

Mobilnost u Turskoj – prezentacija za nastavnike

Stručni skup – Upravljanje stresom – prezentacija za nastavnike

Nakon izlaganja kolegama nastavnicima započelo se s provedbom aktivnosti s učenicima. Naime, na mobilnosti u Turskoj naše su kolege među ostalim aktivnostima imali i predavanje o vježbama usmjerenim na smanje stresa i kod učenika. Sudeći prema viđenom vježbe su uspješno provedene i učenici su odlično reagirali. U 2.f vježbu su provele pedagoginja Marina Soršak i defektologinja Mirjana Bilić, a u 1.g profesorica Marina Begić. Dio je ovo Erasmus+ projekta Uhvatimo znanje. Kao što vidite na priloženim fotografijama, njihove reakcije bile su odlične:

 

Objava na Facebooku

Objava na TikToku

@oigsskola

#uhvatimoznanje #erasmus #stres #antistressgame

♬ original sound – OIGŠ srednja škola

 

Tajni prijatelj radost i iznenađenje

22.12.2023.

Sudionici mobilnosti u Turskoj organizirali su među nastavnicima igru “Tajni prijatelj” kojom se postiže dobra klimu, stvarana dodatna bliskost i potiče tolerancija tima te koja se vrlo lako može organizirati u razredu među učenicima. Tijekom izlaganja na prezentaciji mobilnosti u studenom, svaki je nastavnik napisao svoje ime na komadić papira i stavio u kutiju, sve se dobro promiješalo, a zatim je svatko uzeo jedan papirić iz kutije. Do Božića je svaki nastavnik imao zadatak na neki način posebno pomoći kolegi čije je ime dobio na papiriću te da malim  znakovima pažnje olakšaju kolegi radni dan. Neposredno prije Božića svatko je kupio mali poklon toj osobi te je razmjena izvršena na sjednici Nastavničkog vijeća uoči Božića. Igra je provedena uspješno, kolege su bile oduševljene malim znakovima pažnje. Igru ćemo zasigurno uvrstiti u plan i program rada razrednika u novoj školskoj godini.

Igra kao antistresna terapija

I u novoj godini nastavili smo s aktivnostima smanjena stresa kod učenika i nastavnika. Jedna od metoda je i uvođenje određenih igara kojima u isto vrijeme učimo, ali i smanjujemo stres. Na fotografijama su učenici 3. f i 3. c koji su u tjednu od 15.siječnja do 19.siječnja igrali “Dixit”, igru asocijacija i opisivanja na satu hrvatskoga jezika, a zatim je predviđeno da će prema istim pravilima igru igrati na satu engleskog jezika.”Igra Dixit” je društvena igra koja se često koristi kao sredstvo za poticanje maštovitosti, kreativnosti i komunikacije. Igra se sastoji od kartica s različitim ilustracijama, a igrači koriste svoju maštu kako bi povezali karticu s određenim konceptom ili riječju.Dixit potiče igrače da koriste svoju maštu kako bi povezali različite slike s određenim konceptima. Igra poboljšava verbalnu komunikaciju, ali i razumijevanje drugih igrača, jer trebaju razumjeti i interpretirati izraze drugih sudionika. Dixit pomaže u proširivanju vokabulara potičući učenike na korištenje novih riječi i opisa kako bi prenijeli svoje ideje.Kartice u igri često prikazuju apstraktne ili metaforične slike, što potiče djecu da razmišljaju izvan doslovnog značenja stvari.Igra potiče suradnju i međusobno razumijevanje među igračima. Sudjelovanje u igri može poboljšati socijalne vještine, poput dijeljenja ideja, slušanja drugih i suradnje. Naša ideja je da učenici svladaju pravila igre na materinskom jeziku, kako bi ih uspješno znali primijeniti kasnije na satima ebgleskog, satima stranog jezika.

Snaga glazbe kao terapeutskog alata za unaprjeđenje mentalnog zdravlja

U Turskoj smo se dosta bavili glazbom i njezinim učincima na smanjenje stresa. Glazba ima moć duboko utjecati na naše emocionalno stanje, poznato je da ubrzani ritmovi  mogu povećati uzbuđenje i energiju,  a agresivni tonovi  mogu izazvati osjećaj napetosti ili uzbuđenja. U nastavnom procesu, na satima hrvatskoga jezika, prof. Silvia Vladić Vrban odabirom sporih i melodičnih glazbenih tema postigla je umirujući učinak kod učenika, a s ciljem boljega fokusa i rješavanja postavljenog zadatka. U drugoj prilici profesorica je dopustila učenicima vlastiti odabir glazbe, ali naravno uz korištenje slušalica, kako ne bi ometali druge u radu. Glazba se pokazala učinkovitom u smanjenju razine stresa i anksioznosti kod učenika.

14.2.2024.Igra uočavanja sitnica te igra otkrivanja vođe i poštivanja pravila igre. Cilj ove vježbe je utvrđivanje odnosa među učenicima te kako se nositi s osjećajem nemoći kada netko iz ekipe ne poštuje pravila. Osim jako puno smijeha, na ovaj način su se aktivno uključili učenici, koji su inače povučeni te su svi dobili povratnu informaciju o sebi i svojoj sposobnosti uočavanja razlika među kolegama. Učenici su dobili i priliku jasno i argumentirano izraziti svoj stav prema onima koji ne poštuju pravila igre. U prvom e razredu vježbu je provela naša pedagoginja Marina Andrijanić-Soršak , a u sklopu Erasmus+ projekta Uhvatimo znanje. ????

Provedba igara u učionici