METODE I TEHNIKE POMOĆI KOD DISLEKSIJE, DISGRAFIJE I DISKALKULIJE

 

Lisabon, tečaj

Erasmus+ projekt Uhvatimo znanje kreće dalje. Jučer, 20.veljače, na mobilnost u Lisabon otputovali su naši nastavnici Branka Krstičević, Iva Mostovac, Frane Marić i Danijel Cetinjan. “Uz kolege iz Rumunjske, polaznice ovog tečaja su i nastavnice iz Centra za odgoj i obrazovanje iz Zagreba. Prvi dan Erasmus tečaja bio je usmjeren na uvodni dio u kojem su se polaznici fokusirali na prepoznavanje i rad s učenicima s određenim poteškoćama, a u fokusu su bile disgrafija, disleksija i diskalkulija. Istaknuta je važnost ranog prepoznavanja ovih poteškoća. Nastavnice su podijelile svoja iskustva o načinu rada, pripremama za nastavu te koliko im pomaže obavezna suradnja sa savjetnicima/vanjskim suradnicima i pedagoško-psihološka podrška. Zanimljivo je da je predavačica istaknula da se iz godine u godinu povećava broj učenika s poteškoćama te da je potrebno pojačati edukaciju nastavnika, ali i smanjiti broj učeniku u razredu s obzirom na broj takvih učenika. Ono što je nama bila novost je da učenici, koji su na praksi kod poslodavca, dobivaju procjenu svojih sposobnosti i od njih te je njihovo mišljenje relevantno i odlučuje može li učenik nastaviti s odabranim zanimanjem. Današnji dan završio je zadatcima koje smo dobili te zajedničkim razgledavanjem kulturnih znamenitosti grada Lisabona.”

Uhvatimo znanje Erazmus+ tečaj, dan drugi ????
Za razliku od jučerašnjeg dana kad smo determinirali različite poremećaje i poteškoće u učenju i svakodnevnim obvezama osoba s neurološkim poremećajima disleksija, disgrafija i diskalkulija, danas smo analizirali poteškoće s kojima se susreću učenici/ osobe s disleksijom i disgrafijom. Računa se da je broj osoba s disleksijom i disgrafijom od 15 -20% ukupnog stanovništva od kojih imaju jedan ili više simptoma. Disleksija je pojednostavljeno rečeno utemeljena na nesposobnosti i poteškoćama u čitanju, rastavljanju riječi na slogove, zamjenjivanju ili ispuštanju glasova u riječima. Učenici s takvim poteškoćama zamjetno lošije čitaju te to utječe na sve aspekte njihovog daljnjeg obrazovanja. Iako su mnoge poznate ličnosti imale disleksiju kao što je Leonardo da Vinci, Pablo Picasso i Tom Cruise to ih nije omelo u njihovim postignućima, stoga je potrebno tim učenicima pomoći različitim strategijama podrške. O tome smo saznali na našem predavanju te ćemo to imati priliku prezentirati i našim učenicima i nastavnicima.
Drugi dio predavanja odnosio se na poteškoće u pisanju (disgrafija) koje se mogu prepoznati u slaboj motoričkoj koordinaciji, poteškoćama u crtanju i prepisivanju. Utješno je bilo čuti da se takvi poremećaji mogu minimalizirati upornim vježbanjem i provođenjem ciljanih zadataka, ali ako se uoče na vrijeme uz potporu roditelja i stručnjaka iz zdravstvenih i obrazovnih institucija. Na ovoj radionici sudjelovali smo u različitim vježbama koordinacije, timskog rada, načina relaksacije tijekom nastavnog procesa te ćemo ih provoditi i u našim učionicama.
Nakon predavanja iskoristili smo par sati i za turistički obilazak grada; jučer smo hodali u kratkim rukavima i temperaturom prizivali ljetnje vrućine, danas su nam trebale jakne i kišobrani.

 

OBJAVE NA FACEBOOKU:

1. DAN

2. DAN